در سال‌های اخیر بسیاری از فعالین اقتصادی ایران و یا کسانی که به دنبال زندگی متنوع‌تر در کشور ترکیه هستند، به دنبال دریافت اقامت ترکیه و استفاده از مزایای آن هستند. در این مقاله قصد داریم روش‌ های عالی برای دریافت اقامت ترکیه را در کنار هزینه اقامت ترکیه و روند اخذ اقامت ترکیه مورد بررسی کامل قرار دهیم.

برای فهم بیشتر این مطلب ابتدا به توضیح مبانی پایه همچون ویزای ترکیه ، اقامت ترکیه و پاسپورت ترکیه خواهیم پرداخت و مزایای اخذ اقامت ترکیه را بیان خواهیم کرد. سپس به توضیح راه های گرفتن اقامت ترکیه خواهیم پرداخت و شیوه‌هایی همچون اقامت ترکیه از طریق ازدواج ، اقامت ترکیه از طریق خرید ملک ، اقامت ترکیه با اجاره خانه ، اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت و اقامت ترکیه از طریق کار را مورد بررسی کامل قرار خواهیم داد.

موسسه حامی مهاجر با داشتن شرکت در ایران و ترکیه متخصص اموری همچون اخذ اقامت ترکیه ، اخذ پذیرش تحصیلی در ترکیه ، اخذ اقامت سریع برای تزریق واکسن کرونا در ترکیه ، ثبت شرکت در ترکیه و خرید ملک در ترکیه است و افتخار آن را دارد که به شیوه‌های بسیار عالی و با کمترین هزینه اقامت ترکیه را برای شما اخذ نماید. در صورتی که به خدمات و کمک ما در این رابطه نیاز داشتید، می‌توانید با شماره 02148406 تماس حاصل فرمایید.

اقامت ترکیه

قبل از آنکه به بیان روش‌های اخذ اقامت ترکیه بپردازیم، بهتر است ابتدا درباره مسائل پایه مهاجرت مطالبی را بیان کنیم تا فهم این مقاله برای شما آسان‌تر شود. قبل از هر چیز بدانیم اقامت چیست و تفاوت آن با ویزای ترکیه و تفاوت آن با پاسپورت ترکیه چیست.

ویزای ترکیه : مجوزی است که با داشتن آن اجازه ورود به خاک ترکیه را خواهید داشت. خوشبختانه کشور ترکیه روابط دوستانه‌ای با کشور ایران دارد و ایرانیان می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزای ترکیه به این کشور وارد شوند و به مدت حداکثر 90 روز در این کشور اقامت توریستی داشته باشند، ولی برای تحصیل و یا کار در ترکیه حتی ایرانیان نیز ملزم به دریافت ویزای تحصیلی یا ویزای کار ترکیه هستند. برای مطالعه مطالب بیشتر در مورد ویزاهای ترکیه، می‌توانید مقاله انواع ویزای ترکیه  را بخوانید.

اقامت ترکیه : هنگامی که ویزای ترکیه را دریافت کرده و وارد کشور ترکیه شدید، اکنون شما اقامت ترکیه را دارا هستید. اگر بدون ویزا به ترکیه سفر کرده باشید، اقامت ترکیه شما 90 روز اعتبار دارد؛ اما اگر با انواع دیگر ویزاهای ترکیه وارد این کشور شده باشید، مجوزهای اقامتی برای شما صادر خواهد شد که مدت طولانی‌تری خواهند داشت. به اقامت هایی که مدت محدودی دارند (مثلا یکسال) اقامت موقت ترکیه می‌گویند و به مجوزی که طبق آن می‌توانید برای نامحدود در کشور ترکیه اقامت داشته باشید، اقامت دائم ترکیه می‌گویند.

پاسپورت ترکیه : تحت شرایط خاصی که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد، می‌توانید حق شهروندی کشور ترکیه را اخذ نموده و پاسپورت ترکیه بگیرید. در این صورت شما تابعیت کشور ترکیه را دارا خواهید بود و همانند یک شهروند عادی کشور ترکیه هستید. با داشتن پاسپورت ترکیه از تمام حقوق مردم ترکیه بهره‌مند خواهید بود و می‌توانید به مدت نامحدود در این کشور زندگی کنید، به کار بپردازید و تحصیل کنید.

در صورتی که قصد دارید برای اقامت موقت یا اقامت دائم ترکیه اقدام کنید. ابتدا بهتر است که از شرایط زندگی و کار در این کشور آگاهی کامل داشته باشید و سپس به برای اخذ اقامت ترکیه اقدام نمایید. پیشنهاد ما این است که قبل از شروع خواندن این مقاله و تصمیم‌گیری در مورد این موضوع، مقاله‌های زندگی در ترکیه و بررسی کامل بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی و کار را بخوانید.

مزایای اخذ اقامت ترکیه

ترکیه کشوری با سبک زندگی اروپایی و آسیایی است. به علت همسایگی با کشور ایران، مردم ترکیه در بسیاری از فرهنگ‌ها و سبک زندگی تشابهات زیادی با مردم ایران دارند اما از طرف دیگر ترکیه با کشورهای اروپایی نیز همسایه است و به همین دلیل زندگی در ترکیه ترکیبی از سبک زندگی اروپایی را نیز در خود دارد.

مزایای اخذ اقامت ترکیه نسبت به اخذ اقامت در کشورهای اروپایی دیگر زیادتر است و حتی با داشتن اقامت موقت ترکیه نیز دامنه زیادتری از امکانات و اختیارات در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای مطالعه کامل مزایای گرفتن اقامت ترکیه، می‌توانید مقاله مزایای اخذ اقامت ترکیه  را بخوانید؛ ولی اگر بخواهیم به صورت مختصر به آن‌ها اشاره کنیم، مزایای اخذ اقامت ترکیه شامل موارد زیر است:

امکان افتتاح حساب در بانک‌های ترکیه

دریافت وام های با سود بسیار پایین در صورت ایجاد کسب و کار در ترکیه

بهره‌مندی از آموزش رایگان زبان ترکی برای افراد دارای اقامت ترکیه

بدون شرط حضور در ترکیه

اخذ ساده و سریع اقامت ترکیه ممکن است.

امکان اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه

اخذ ساده مجوز کسب و کار ( کمتر از یک هفته )

امکان اشتغال در ترکیه با حقوق پایه حدودا دو برابر ایران

امکان دریافت کارت اعتباری ویزا کارت یا مستر کارت برای پرداخت‌های اینترنتی بین‌المللی

سهولت در دریافت ویزای آمریکا ، کانادا ، انگلستان و ویزای شینگن برای ایرانیان مقیم ترکیه

بهره مندی از قیمت پایین و کیفیت بالای پوشاک ترکیه

امکان تحصیل فرزندان در مدارس بین المللی

امکان تحصیل فرزندان شما در مدارس ایرانی مورد تایید آموزش و پرورش

خرید خودروهای روز دنیا به صورت اقساطی و معاف از مالیات ترکیه برای ایرانیان

روند اخذ اقامت ترکیه

قبل از گرفتن اقامت ترکیه باید با انواع اقامت ترکیه آشنایی داشته باشید. بیشتر متقاضیان اقامت ترکیه فقط به دنبال پاسخ سوال ” چگونه اقامت ترکیه بگیریم ؟ ” هستد، در حالی که آگاهی یافتن از انواع اقامت ترکیه اولین قدمی است که باید برای شروع روند اخد اقامت ترکیه برداشت.

انواع اقامت ترکیه

در صورتی که قصد گرفتن اقامت ترکیه را دارید، ابتدا باید مشخص کنید که هدفتان از زندگی در ترکیه چیست و به چندسال اقامت در ترکیه نیاز دارید، پس از آن باید یکی درباره اخذ یکی از اقامت های زیر تصمیم‌گیری کنید :

اقامت توریستی یکساله ترکیه

اقامت توریستی یک ساله ترکیه یا به بیان رایج اقامت یکساله ترکیه مخصوص کسانی است که قصد اقامت موقت در ترکیه را دارند. با این نوع از اقامت نمی‌توانید حق شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید. اقامت یکساله ترکیه با روش‌های گوناگونی قابل اخذ است، اما نکته مهم این است که پس از سال 2020 قانونی در ترکیه تصویب شد که امکان تمدید اقامت توریستی یک ساله ترکیه با یک روش وجود ندارد. یعنی به طور مثال اگر به وسیله اجاره خانه در ترکیه اقامت یکساله دریافت کرده باشید، پس از گذشت یکسال امکان تمدید این نوع از اقامت را به وسیله اجاره خانه نخواهید داشت و باید علاوه بر اجاره خانه واجد شرایط یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت یکساله نیز باشید.

اقامت توریستی یکساله ترکیه، روشی ساده و ارزان برای زندگی در ترکیه است. چنانچه می‌خواهید برای زندگی در ترکیه تصمیم‌گیری نمایید، بهتر است ابتدا با اخذ اقامت یکساله شروع کنید و بعد از مدتی زندگی در ترکیه، تصمیم خود را در مورد اقامت دائم در ترکیه نهایی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقامت توریستی ترکیه، می‌توانید مقاله نحوه اخذ اقامت یکساله ترکیه را بخوانید.

اقامت دائم ترکیه

با داشتن اقامت دائم ترکیه می‌توانید بیش از یکسال در ترکیه زندگی کنید. صرفا با داشتن اقامت دائم ترکیه می‌توانید شرایط اخذ حق شهروندی و پاسپورت ترکیه را داشته باشید. این نوع از اقامت مخصوص کسانی است که قصد زندگی همیشگی در کشور ترکیه یا قصد اخذ پاسپورت این کشور را دارند. گرفتن اقامت دائم ترکیه نسبت به اقامت یکساله ترکیه روشی سخت تر و پرهزینه تر است که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد.

روش های اخذ اقامت ترکیه

همانطور که در بخش قبل گفتیم اخذ اقامت ترکیه به دو دسته کلی اقامت های توریستی یکساله ( اقامت یک ساله ترکیه ) و اقامت دائم ترکیه تقسیم می‌شوند. در این بخش به طور کامل توضیح خواهیم داد که به چه روش هایی می‌توان اقامت یکساله ترکیه و اقامت دائم ترکیه را به دست آورد. باز هم یادآوری می‌کنیم که شما با داشتن اقامت توریستی یک ساله ترکیه و تمدید آن به روش های مختلف، نمی‌توانید پاسپورت ترکیه را اخذ کنید و در صورتی که قصد زندگی همیشگی در ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه را دارید باید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.

اقامت ترکیه با اجاره خانه

آسان‌ترین روش اخذ اقامت ترکیه، اجاره خانه در این کشور است. چنانچه در یکی از شهرهای ترکیه خانه اجاره کنید، اقامت ترکیه بدون شرط حضور را دریافت خواهید کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که با اجاره خانه در ترکیه اقامت یکساله توریستی این کشور را دریافت می‌کنید و نمی‌توانید به وسیله این اقامت پاسپورت کشور ترکیه را دریافت نمایید. همچنین داشتن اقامت ترکیه با اجاره خانه به شما اجازه کار در این کشور را نمی‌دهد و برای کار در ترکیه حتما باید مجوز کار ترکیه یا چالیشما ایزنی را دریافت کنید.

نکته مهم دیگر این است که اجاره خانه در ترکیه در همه شهرها و محله‌ها امکان‌پذیر نیست، به طور مثال نمی‌توان با اجاره خانه در محله های اسنیورت و فاتیح استانبول اقامت توریستی ترکیه را به دست آورد. در برخی مواقع نیز علاوه بر هزینه های اجاره خانه، هزینه های دیگری همچون خدمات شهری از مستاجر درخواست می‌شود که این موضوعات اغلب در قراردادهای اجاره خانه ایران وجود ندارد. بنابراین بهتر است که قبل از هرگونه اقدام به اجاره خانه در ترکیه، حتما با مشاورین مهاجرتی معتبر و مجرب مشورت نمایید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد اجاره خانه در ترکیه، می‌توانید مقاله چگونگی اجاره خانه در ترکیه را بخوانید.

چنانچه قصد اجاره خانه در ترکیه و اخذ اقامت ترکیه را دارید، می‌توانید به وسیله شماره 02148406 با کارشناسان ما در موسسه حامی مهاجر تماس بگیرید.

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک زیر 250000 دلار

یکی از روش های محبوب دیگر اخذ اقامت ترکیه، خرید خانه با ارزش کمتر از 250000 دلار است. مزیت این روش نسبت به اجاره خانه در ترکیه این است که می‌توانید خانه خود را اجاره دهید و از این طریق علاوه بر دریافت اقامت ترکیه، درآمد نیز کسب کنید؛ در ضمن اگر در محله های مناسبی خانه بخرید، می‌توانید به شکل یک سرمایه گذاری مناسب به آن نگاه کنید و کسب سود کنید. گفتنی است که با خرید خانه با ارزش کمتر از 250000 دلار، صرفا می‌توانید اقامت توریستی یک ساله ترکیه را دریافت کنید و نمی‌توانید به این روش پاسپورت ترکیه را دریافت کنید. برای دریافت پاسپورت ترکیه و اقامت همیشگی در ترکیه باید خانه یا ملکی با ارزش بیش از 250000 دلار در ترکیه خریداری نمایید، که در بخش بعدی آن را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

برای خرید خانه در ترکیه حتما با مشاورین مجرب مشورت نمایید. هرگونه خرید خانه در ترکیه باید از طریق سیستم اسناد رسمی ترکیه (تاپوتاکس) انجام شود و در نهایت سند خانه ( تاپو ) برای شما صادر شود. به علت تفاوت قوانین حقوقی ایران و ترکیه، امکان کلاهبرداری از شما در هنگام خرید خانه در ترکیه وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم با استفاده از خدمات حامی مهاجر نسبت به خرید خانه در ترکیه اقدام نمایید. حامی مهاجر از ابتدای فرآیند جستجوی خانه با بودجه مورد نظر شما تا خرید خانه و دریافت سند تاپو در کنار شما خواهد بود.

برای تماس با کارشناسان حامی مهاجر در زمینه خرید و اجاره خانه در ترکیه می‌توانید با شماره 02148406 تماس بگیرید.

اقامت ترکیه از طریق خرید خانه بالای 250000 دلار

در میان تمام کشورهای جهان، آسان ترین روش اخذ شهروندی یا پاسپورت دوم مربوط به کشور ترکیه است. شما می‌توانید با خرید یک خانه با ارزش بالای 250000 دلار یا خرید چند خانه با ارزش مجموع بالای 250000 دلار در ترکیه در مدت بسیار کم (در حدود چند ماه) حق شهروندی و پاسپورت ترکیه را برای خود و خانواده تحت پوشش ( همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ) دریافت نمایید. چند تابعیتی بودن در کشور ترکیه مجاز است، بنابراین شما به صورت همزمان می‌توانید شهروند ترکیه و شهروند ایران باشید.

خرید خانه بالای 250000 دلار یکی از بهترین روش های دریافت اقامت ترکیه نیز محسوب می‌شود، چرا که با داشتن پاسپورت ترکیه، می‌توانید مانند یک شهروند عادی ترکیه در این کشور کار کنید، تحصیل کنید و از تمام خدمات اجتماعی یک شهروند ترک بهره مند شوید. همچنین برای اعطای پاسپورت ترکیه در این روش شرط حضور در ترکیه وجود ندارد و دریافت شهروندی ترکیه بدون شرط حضور با این روش امکان‌پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی خرید خانه در ترکیه می‌توانید مقاله راهنمای کامل خرید خانه و ملک در ترکیه را بخوانید.

شرایط اخذ پاسپورت ترکیه به وسیله خرید خانه

برای آنکه با خرید خانه در ترکیه بتوانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید، باید خانه خود را با شرایط زیر بخرید:

ارزش خانه خریداری شده یا مجموع ارزش خانه های خریداری شده شما در ترکیه، باید بالاتر از 250000 دلار باشد.

خانه به صورت نقد خریداری شود.

تا سه دست قبل به تحت مالکیت افراد خارجی نبوده باشد. (یعنی سه مالک قبلی این خانه خارجی نباشند.)

تا سه سال اجازه فروش خانه ای را که به منظور دریافت حق شهروندی خریداری می‌کنید، نخواهید داشت.

اجازه اجاره دادن خانه و خانه های خود را دارید و به این شکل می‌توانید کسب درآمد کنید.

هیچ نیازی به حضور در ترکیه نیست و بدون حضور در ترکیه نیز می‌توانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

خرید خانه با ارزش بیشتر از 250000 دلار در ترکیه و اخذ پاسپورت ترکیه، دارای یک فرآیند اداری و حقوقی است. در صورتی که با این روندها آشنایی نداشته باشید، امکان سواستفاده از پول شما و طولانی شدن فرآیند اخذ پاسپورت ترکیه وجود دارد. برای مطالعه بیشتر در مورد انواع روش های دریافت پاسپورت ترکیه، می‌توانید مقاله راه های اخذ پاسپورت ترکیه را بخوانید.

حامی مهاجر با داشتن شرکت در ایران و ترکیه افتخار آن را دارد که در تمام مراحل خرید خانه در ترکیه، از جستجوی خانه متناسب با بودجه شما تا اخذ پاسپورت ترکیه پشتیبان مشتریان خود است. در صورتی که قصد خرید خانه در ترکیه و اخذ پاسپورت این کشور را دارید، به وسیله شماره 02148406 با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اقامت ترکیه از طریق کار

اقامت ترکیه از طریق کار یکی از پرطرفدارترین روش ها برای دریافت اقامت ترکیه است که می‌تواند پس از چند سال به اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه نیز منجر شود. اقامت کاری ترکیه از جمله اقامت های دائمی ترکیه محسوب می‌شود و می‌توان آن را سالانه تمدید نمود. هر شخص خارجی که 5 سال در ترکیه کار کند و بیمه و مالیات خود را بپردازد، واجد شرایط دریافت حق شهروندی و پاسپورت ترکیه است.

برای کار در ترکیه حتما باید مجوز کار داشته باشید، در ترکیه به مجوز کار چالیشما ایزین گفته می‌شود و داشتن کارت چالیشما ایزین به منظور کار در ترکیه الزامی است. کار در ترکیه بدون داشتن کارت چالیشما ایزین تخلف است و دارای مجازات است. چنانچه قصد کار در ترکیه را دارید، ابتدا باید کار مناسب پیدا کنید و سپس نسبت به دریافت کارت چالیشما ایزین و ویزای کار ترکیه اقدام نمایید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی یافتن کار در ترکیه و شرایط کار در ترکیه دارید. می‌توانید مقاله های کار در ترکیه و نحوه اخذ ویزای کار ترکیه را بخوانید.

در صورتی که قصد کار در ترکیه و اخذ چالیشما ایزین ( مجوز کار در ترکیه ) را دارید. می‌توانید به وسیله شماره 02148406 با کارشناسان ما تماس بگیرید و از خدمات حامی مهاجر در زمینه کار در ترکیه و اخذ چالیشما ایزین بهره مند شوید.

اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

گرفتن اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت یکی از کاربردی‌ترین و موثرترین روش‌ها برای افراد متمکن و مدیران کسب و کار است. شما می‌توانید فقط با به اتمام رساندن مراحل ثبت شرکت در ترکیه و حتی بدون فعال نمودن شرکت خود، اقامت یک ساله ترکیه را به دست آورید. در صورت تمایل می‌توانید این اقامت موقت ترکیه را دو بار دیگر و هر بار به مدت دو سال تمدید کنید. سادگی و سرعت در روند ثبت شرکت در ترکیه که بین 3 تا 8 روز به طول می‌انجامد و همچنین نداشتن شرط حضور برای اخذ اقامت ترکیه ، از مزیت‌های اصلی گرفتن اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت است.

از جمله معایب این روش نیز می‌توان به لزوم اجاره یا خرید دفتر برای شرکت و هزینه 4000 دلاری آن اشاره کرد، که این اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت را برای افراد فاقد تمکن مالی سخت می‌کند. در صورت فعال نگه داشتن شرکت به مدت 5 سال و همچنین در صورتی که شرکت شما سرمایه‌ای به اندازه 100000 لیر ترکیه داشته باشد، امکان اخذ اقامت دائم ترکیه و همچنین دریافت پاسپورت ترکیه نیز وجود دارد.